Begynder træning d. 5/3-08

Begynderholdet har gået ud i DcH Vejle siden den 17/10-07, så de kan efterhånden alle forhindringerne og kan selv søge frem i banen (hvilket jeg anser som meget vigtigt) Der går 7 hundeførere på holdet, og de bliver gerne delt i 3 grupper. De er gode til at få trænet på selvtræningsbanerne.
 
Fra 17-17.30.
 
Slalom ved mig.
 
Bane med bøjet tunnel – selvtræning.
Bane med bøjet tunnel
De første 2 gange skal hundeføreren bare løbe på indersiden, og så skal hunden have belønning på låget.
Nu kender hunden forhåbentligt vejen, for nu skal hundeføreren start ca. 4 meter til højre for springet, løbe op til udgange af tunnel og lave et forkyds mens hunden er i tunnel. Stiblet linje. Dette er en god måde at få hundeføreren og hunde "revet" lidt fra hinanden, og en god måde for hundeføreren at øve forkryds på, hunden vender nemlig af sig selv inden i tunnel.
Så skal hundeføreren gå ud på venstre side af spring 1 og 2, sende hunden i tunnel, selv krydse bagved og løbe på højre side af spring 4 og 5. Her skal føreren øve sig i at komme så langt fra spring 4 og 5 som muligt, låget for enden skal nok hjælpe hundene på rette vej.

 
Hjul, flyv og pose – selvtræning.
Pose, hjul, tunel selv
Begynderne har alle øvet pose, flyv og hjul hverfor sig, nu er det tid til at sætte spring på. Når de har trænet posen lidt skifter de den bare ud med flyvet eller hjulet. Hvis det ikke lykkedes er det vigtigt straks at gå tilbage og træne den enkelte forhindring.
 
Fra 17.30-18.00.
 
Forkryds og bagkryds ved mig.
 
For og bag ved migFor og bag ved mig1
Som beskrev ved banen med den bøjet tunnel. Prøv først at løbe helfarvet linje og lav forkryds mellem spring 3 og 4. Prøv dette et par gange, husk belønning på låget altid. Prøv så med et bagkryds mellem spring 1 og 2, stiplet linje.
Bane 2 er nøjagtig det samme bare med 2 forhindringer mere på. Løb kun denne bane hvis I var gode til den første. Læg mærke til at vi udvidere banen bagud, så hundene kender vejen når de når til spring 3.
 
 
Forkryds og bagkryds – selvtræning
For og bag selv
Som de 2 andre. Løb først på indersiden, prøv så forkryds og bagkryds.
 
Kontaktforhindringer med A-brættet ned på bordet – selvtræning.
Reklamer
Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s