Urenlighed

For 3 uger siden lavede jeg et desperat opslag på face. Skærmbillede 2017-03-09 kl. 21.24.01

Mærkeligt som meget erfaren hunde og hvalpe ejer at komme på tynd is igen, de sidst mange af mine hvalpe er bare indgået i flokken og hvalpeting er noget vi er vant til her i huset. Jeg var 2 aftner parat til at køre hende tilbage til opdrætter og bare aflevere hende, og det har jeg aldrig før haft lyst til. Jeg plejer at knuselske min hvalpe fra det øjeblik de sætter poterne indenfor hjemmet.
Jeg fik i facebook opslaget mange forslag til løsninger. Dyrlæge, stress, bur, sygdom etc.
Jeg valgt løsningsmodel med at prøve at putte MisChief i et bur, så hun startede i bur det meste af dagen. Jeg havde hende med til de udendørsaktiviteter jeg kunne og ellers var hun i bur. Hun havde vand og tygge ting i buret og ikke andet.
Til en start prøvede jeg en lille bitte hvalpegård, der lige kunne være en kurv og en vandskål og et stykke legetøj, hun tissede i tæppet i kurven 1 gang og lagde sig direkte ovenpå det, jeg skiftede tæppet, vaskede kurven og fandt et nyt tæppe og hun tissede på tæppet igen og dette var indenfor 10 min, så hvalpegården blev hurtigt opgivet og det måtte så være bur. Så MisChief eller MisTis som øgenavnet pt er, kom i bur.
Jeg havde enormt svært ved at en hvalp skulle være så meget alene, men besluttet mig for at holde ved min beslutning og så måtte jeg se det som en brækket ben, for hvis det havde været en fysisk skade der hvad være årsagen til bur-ro, så ville jeg ikke have haft noget problem med det.
Status nu er, hun kan være i forgang eller med mig indenfor hvis der ikke er andre hunde, hun kan ikke være sammen med de andre hunde og stadig styre blære, men hun er sjældent i bur nu og altid sammen med en anden hund i forgangen og vi har kun haft få uheld.

Jeg har aldrig oplevet noget lignende, det var tis, skid, tis, skid og liggen oveni det, og jeg kunne ikke lave andet en tørre, lufte og vaske. Jeg kunne godt have ønsket mig en anden start på vores samarbejde, for ligegyldig hvor god man er, så elsker man ikke en hundehvalp der ikke kan holde sig i mere end 10 min og er total ligeglad med hvor man gør sagerne henne.

Eneste spørgsmål jeg står tilbage med er hvorfor? Hvorfor blev hun sådan, var hun sådan, blev hun sådan pga stress fra de andre hund eller er hun en hvalp der bare er speciel speciel, ja jeg ved det ikke, jeg ved og føler til gengæld vi er ved at være i mål, vi er endnu ikke færdig, men vi har taget 7 mils skridt den rigtige vej. MisChief ved hun har en blære og kan som en alm hundehvalp styre den inden for rimelighedens grænser, nu skal vi bare have indhentet det forsømt på vores forholds konto og vi skal nok komme efter det.

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

