Hoopers “det nye sorte”

Hoopers er forholdsvis nyt i Danmark, pt holdes der mest intro kurser i det. Der er ingen konkurrencer i det. Der er hellere ingen danske regler

Hoopers er en hundesport, hvor hundene skal rende igennem hoops (se billedet) løbe om tønder, passere på bagsiden af hegn og løbe på et tæppe. Mens mennesket max må bevæge sig på et lille areal.

Hoopers er interesant for mig personligt, fordi jeg det sidste år, efter mødte med en grøft på jagt har slåset med venstre knæ, så jeg har det sidste år ikke kunne løbe 4 skridt uden det satte sig fast. Derudover har jeg Gwenna, som ikke tåler at springe, men på jorden giver hun den max gas hver dag.

En lille video for at give et lille indblik i hvad det er

For mange af mine kursister synes jeg det kunne være et interesant alternativ til agility. For de gamle, de unge og de tunge hunde. Hundene skal lære fremadsendelser til ug kryds og slange, og de skal lære at høre efter, vi kan ikke presse mere fart ud af dem, ved at give os til at løbe foran.

En anden fordel ved sporten er at det er super simpelt at få startet op. Skild nogle hulahopringe ad, giv dem et spyd i enderne, lave en væg af feks et hegn og nogle liste.

Hoopers bliver Gwens og min helt nye hobby. Jeg satser på at få mange med på dillen, så vi kan overbevise de forskellige foreninger om, at det er en sport der er kommet for at blive.

Jeg har startet en Facebook side op der hedder Sannes Hoopers

Derinde har jeg lagt to arrangementer ind
Begge den 4/4
Kom og lav dine egne hoops
Træn Hoopers

Fra uge 13 kommer der desuden et par hold i Hoopers, men mere om det senere.

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar